• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Школа финансов ВШЭ

119049 Москва, Покровский бульвар, 11,
офис S629.

Телефоны:
+7 (495) 772-95-90*27447, *27190, *27947 (по общим вопросам Школы финансов)
+7 (495) 621-91-92 (по вопросам Бизнес-образования)
+7 (495) 916-88-08 (Магистерская программа "Корпоративные финансы")

E-mail:

df@hse.ru (по общим вопросам Школы финансов),
finance@hse.ru (по вопросам Бизнес-образования)

Руководство
Руководитель Ивашковская Ирина Васильевна

ординарный профессор НИУ ВШЭ, доктор экономических наук, заслуженный работник высшей школы РФ

Школа финансов: Менеджер Непряхина Ульяна Викторовна

+7 495 772 95 90 (доб. 27190)

Школа финансов: Администратор Райн Анна Сергеевна

+7495-772-95-90 (доб. 27447)

Школа финансов: Администратор Липатова Татьяна Геннадьевна

+7495-772-95-90 (доб. 27947)

Школа финансов: Аналитик Осовский Александр Алексеевич

+7 495 772 95 90 (доб.27446)
+7 968 418 78 86

Мероприятия
Статья
International capital markets with interdependent preferences: Theory and empirical evidence
В печати

Dergunov I., Curatola G.

Journal of Economic Behavior and Organization. 2023. Vol. 212. P. 403-421.

Статья
Patterns of value creation in strategic acquisitions for growth

Vinogradova V.

Asian Academy of Management Journal of Accounting and Finance. 2023. Vol. 19. No. 2. P. 127-160.

Статья
Сравнение подходов к оценке риска со стороны центрального контрагента

Потапов А. И., Курбангалеев М. З.

Экономический журнал Высшей школы экономики. 2023. Т. 27. № 2. С. 196-219.

Статья
Developing a Scoring Credit Model Based on the Methodology of International Credit Rating Agencies

Alyona Astakhova, Sergei Grishunin, Gennadii Pomortsev.

Journal of Corporate Finance Research. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 5-16.

Статья
The New Strategy of High-Tech Companies – Hidden Sources of Growth

Kokoreva M. S., Stepanova A. N., Povkh K.

Foresight and STI Governance. 2023. Vol. 17. No. 1. P. 18-32.

Статья
Нефинансовые факторы эффективности фармацевтических компаний в России

Макушина Е. Ю., Малофеева Т. Н., Козиорова О. И. и др.

Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика. 2023. № 1. С. 135-163.

Статья
Time to Extend Credit? Bank Credit Lines During the COVID-19 Pandemic in Russia

Semenova M., Popova P.

Russian Journal of Money and Finance. 2023. Vol. 82. No. 2. P. 106-119.

Статья
Do Smart Depositors Avoid Inefficient Bank Runs? An Experimental Study

Semenova M.

Emerging Markets Finance and Trade. 2023. Vol. 59. No. 8. P. 2710-2726.

Статья
Cryptocurrency Momentum and Reversal

Victoria Dobrynskaya.

Journal of Alternative Investments. 2023. Vol. 26. No. 1. P. 65-76.

Статья
Cryptocurrencies Meet Equities: Risk Factors and Asset-pricing Relationships

Victoria Dobrynskaya, Dubrovskiy M.

International Finance Review. 2023. Vol. 22. P. 95-111.

НИС Департамента финансов "Эмпирические корпоративные финансы"

Мероприятие завершено

7 декабря, в рамках научного семинара департамента финансов "Эмпирические корпоративные финансы", с презентацией исследования выступят приглашенные профессора из университета Мангейма (Германия) . 
 
Место и время проведения: 16:00-18:10, Шаболовка, 26, ауд. 3211

Докладчики:

1) Проф. Стефан Рюнци (Stefan Ruenzi)  http://intfin.bwl.uni-mannheim.de/en/home/  

Тема: Advertising, Attention, and Financial Markets

Аннотация:

·        Earlier papers (e.g. Lou, 2014, RFS) argue that firms can use advertising to inflate short term stock prices

·        Using a comprehensive dataset on high-frequency advertising expenditures we examine the impact of advertising on financial markets

·        A necessary condition for advertising to have an impact on markets is that it creates investor attention

·        Using Wikipedia page counts we find that advertising does create attention

·        However, this leads to only a very small impact on trading activity

·        There is NO impact whatsoever on prices.

·        We also show that earlier findings are plagued by endogeneity and reverse causality



2) Проф. Александра Ниссн-Рюнци (Alexandra Niessen-Ruenzi) http://niessen.bwl.uni-mannheim.de/en/home/ 

Тема:
 Gender Bias in the Mutual Fund Industry:

Аннотация:

·        We observe a low fraction of female mutual fund managers in the U.S. mutual fund industry and try to explain this phenomenon.

·        We do not find any performance differences that could justify the low fraction of women in the industry

·        However, we do find that female managed funds generate lower inflows of about 10 percentage points.

·        A lab experiment supports this finding

·        We conclude that gender bias affects investment decisions and leads to a lower fraction of female fund managers.

 

Приглашаются преподаватели, аспиранты и студенты второго курса магистерской программы «Стратегические финансы фирмы» .