• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФКН
Книга
Информационный бюллетень "Мониторинг экономики образования"

Прахов И. А., Рожкова К. В., Травкин П. В.

Вып. 17: Основные стратегии выбора вуза и барьеры, ограничивающие доступ к высшему образованию. М.: НИУ ВШЭ, 2021.

Статья
Благополучие российских профессионалов: динамика и специфика

Слободенюк Е. Д.

Журнал институциональных исследований. 2021. Т. 13. № 4. С. 40-58.

Глава в книге
Academic staff mobility across higher education institutions and issues of inbreeding
В печати

Lovakov A., Yudkevich M. M., Kryachko V.

In bk.: Research Handbook on Academic Careers and Managing Academics. Edward Elgar Publishing, 2022. Ch. 22. P. 311-323.

Препринт
Determinants of COVID-19 vaccine hesitancy and resistance in Russia

Roshchina Y., Roshchin S., Rozhkova K.

Sociology. SOC. Высшая школа экономики, 2021. No. 99.

Научный семинар Департамента прикладной экономики - Е.А.Подколзина, "How to choose 'best' seller in public procurement: evidence from Russian gasoline market"

0+
Мероприятие завершено

Уважаемые коллеги!
 Приглашаем вас посетить научный семинар Департамента прикладной экономики, который состоится 20 января 2022 года в 13:00. Семинар пройдет в дистанционном формате, на платформе Zoom. 
Для дополнительной информации и кода доступа просьба обращаться к М.Б.Шевелеву, mshevelev@hse.ru

 Рабочий язык семинара - английский. 

 В рамках семинара выступит Елена Анатольевна ПОДКОЛЗИНА, доцент нашего департамента.
Тема доклада: "How to choose 'best' seller in public procurement: evidence from Russian gasoline market"

Аннотация

"Public procurement markets account for about 12 percent of GDP in developed countries (OECD, 2019). In awarding contracts to suppliers, public buyers often rely on first-price auctions where suppliers bid a rebate on the reserve price, and the contract is assigned to the supplier with the highest rebate (i.e. the lowest-price supplier). In this setting, the reserve price - representing the buyer's maximum willingness to pay for the good or service awarded - is a key parameter in the auction's design. Indeed, its level affects directly the competition in the auction and, in turn, the price paid by the buyer.

In a repeated procurement context, we theoretically and empirically investigate the public buyer's setting of the reserve price in a first-price auction. Our simple theoretical model shows how buyers' information on the actual supplier's production costs affects average reserve price and competition in the forthcoming procurement auctions. Our theoretical predictions are then tested on a rich dataset of Russian public procurement for gasoline. We find that, when the public buyer implements a reserve price discount strategy, the winning bid and competition are lower than in auctions where such strategy is not adopted. Static vs dynamic efficiency effects of this strategy on social welfare are discussed."


Предварительная регистрация не требуется.
Приглашаются все желающие.