Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Доклад Чернышова Владимира

На встрече рабочей группы 25 октября Чернышов Владимир рассказал о своем исследовании смещения выдачи и ценообразования на онлайн-платформах.

Доклад Чернышова Владимира

Тема: Bias and Pricing in Vertically Integrated Platforms

Аннотация: This paper studies the behavior of vertically integrated platforms such as Netflix, Amazon, or television channels with their own production studios. It examines the interaction between the platform and listed on the platform sellers, as well as the incentives for the platform to bias its recommendation mechanism. We consider a model with two types of consumers: loyals who are willing to pay any price set by their preferred seller, and disloyals whom we call ”shoppers” choose the cheapest product available on the platform. The interaction occurs sequentially: sellers first learn the platform’s bias, then set their own pricing strategies accordingly. Once sellers choose their prices, the platform, observing the prices of all sellers, sets its own price. We obtain the difference in pricing strategies of platform and sellers, describe how price distribution depends on the shares of loyals and calculate the optimal platform bias.