Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.
109028, Москва, Покровский бульвар 11, T423
тел: +7 (495) 621 13 42,
+ 7(495) 772 95 90 *27200; *27212.
e-mail: dhm-econ@hse.ru; shatskaya@hse.ru.
55 бюджетных мест
20 платных мест
110 бюджетных мест
40 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
90 платных мест
5 платных мест для иностранцев
30 бюджетных мест
10 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
30 платных мест
3 платных места для иностранцев
35 бюджетных мест
15 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
50 платных мест
3 платных места для иностранцев
20 платных мест
3 платных места для иностранцев
40 платных мест
3 платных места для иностранцев
50 платных мест
1 платное место для иностранцев
50 платных мест
3 платных места для иностранцев
20 бюджетных мест
10 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
5 платных мест
2 платных места для иностранцев
20 бюджетных мест
10 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
5 платных мест
1 платное место для иностранцев
40 бюджетных мест
10 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
10 платных мест
2 платных места для иностранцев
45 бюджетных мест
10 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
5 платных мест
2 платных места для иностранцев
40 платных мест
2 платных места для иностранцев
65 бюджетных мест
20 государственных стипендий Правительства РФ для иностранцев
20 платных мест
1 платное место для иностранцев
60 платных мест
5 платных мест для иностранцев
Abstract:
Do firms benefit from political connections? In recent years, a substantial literature has uncovered a positive correlation between political ties and a wide range of firm performance indicators. However, because connections between politicians and firms are not randomly assigned, the improved balance sheet outcomes that connected firms experience may instead reflect other underlying characteristics. For example, more competent firm directors may be effective at both developing in-roads with politicians and increasing firm revenue, making any relationship between the two spurious. In response, this paper employs a regression discontinuity (RD) design to identify the true causal effect of the acquisition of political connections on firm performance. Using a unique dataset of over 5,223 firms in Russia, I compare financial outcomes between firms that are connected to political candidates who either won or lost close elections to subnational legislative institutions. I find that a connection to a winning politician can net a firm at least an additional $13 million in revenue and $800,000 in net profits, which are substantial figures compared to those of firms having had directors lose an election. The value of winning office for firms is amplified in more economically developed regions, where natural resources are present, and when directors that are members of the ruling party. Greater success in receiving state contracts drives the improvements in firm performance.
Научный семинар "Политическая экономика" состоялся 09 июня (вторник) 2015г. в 18:15
Семинар проводится совместно с РЭШ, соруководители семинара: А.В.Захаров (НИУ ВШЭ), К.И. Сонин (НИУ ВШЭ)