• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Семинар "Политическая экономика": Инна Зайцева о том, как измерить лояльность игроков к клубу в футболе

На семинаре "Политическая экономика" Инна Зайцева (ВШЭ)  рассказала о феномене «Moneyball» и о стимулах игроков к разным уровням усилий в разных играх. Инна предполагала, что игроки могут выразить свою лояльность ценностям своего клуба, увеличив уровень усилий в матчах, которые считаются главными для клуба, и нашла подтверждение своей гипотезе, анализируя игру в бундеслиге в сезоне 2017-2018 гг.

Докладчик: Инна Зайцева (ВШЭ)

Тема: "Moneyball game" and players' incentives in football

Аннотация:

The idea of “Moneyball” phenomenon originates from a number of cases in baseball when labour market undervalued specific player skills. Later on, in football was found an evidence of undervaluation of players’ effort, measured as the distance covered during a match. This fact raises a question on players incentives to exert different levels of effort in different games. The hypothesis of this research suggests that players can express their loyalty to the values of their club by increasing the level of effort in matches, which are considered as principal for the club. One of the explicit criteria for principal matches in football is a derby status of a game. This research demonstrates, that players in Bundesliga in season 2017-2018 exerted a greater level of effort in home derby games, which supports the idea of players’ loyalty to club’s values.

Совместный научный семинар "Политическая экономика" с Лабораторией исследования социальных отношений и многообразия общества РЭШ (ЛИСОМО РЭШ) и Международным центром изучения институтов и развития НИУ ВШЭ (МЦИИР ВШЭ) состоялся 20 ноября 2018г.

Руководитель семинара: А.В.Захаров (НИУ ВШЭ), К.И. Сонин (НИУ ВШЭ, The University of Chicago Harris School of Public Policy)