• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФКН
Статья
Poverty of Russian Professionals: Scale, Causes, Trends

Tikhonova N. E., Slobodenyuk E.

Social Sciences. 2022. Vol. 53. No. 2. P. 22-41.

Глава в книге
Reconsidering the Role of Research in Teaching-Oriented Higher Education System: The Case of Russia

Anna Panova, Maria Yudkevich.

In bk.: Teaching and Research in the Knowledge-Based Society: Historical and Comparative Perspectives. Vol. 23: Teaching and Research in the Knowledge-Based Society. Historical and Comparative Perspectives. Springer, 2022. P. 97-213.

Препринт
PREDICTING THE LEVEL OF FALSIFICATION OF FINANCIAL STATEMENTS IN RUSSIAN MANUFACTURING ENTERPRISES IN 2012–2019

Ладыгина К. С.

Economics/EC. WP BRP. Высшая школа экономики, 2022. No. 253.

Научный семинар Департамента прикладной экономики с докладом Ольги Лазаревой "Финансирование школ, зарплаты учителей и образовательные результаты школьников в России"

23 мая доцент департамента прикладной экономики Ольга Владимировна ЛАЗАРЕВА выступила с докладом на семинаре департамента. Смотрите наш краткий фотоотчет в этом сообщении

Научный семинар Департамента прикладной экономики с докладом Ольги Лазаревой "Финансирование школ, зарплаты учителей и образовательные результаты школьников в России"

Аннотация доклада:
 " In this study we test how the level of school financial resources and relative teacher wages affect educational outcomes. Russia provides a good opportunity for testing this relationship due to its high regional heterogeneity. We use two measures of educational outcomes at different levels of the school system. We find no significant effect of the school financing level. However, the level of relative teacher wages has significant positive effect on both test scores. This result is robust to instrumenting relative teacher wages with regional minimum wage levels. We also provide some evidence on the possible channels of this effect ".

Текст по теме доклада: https://ssrn.com/abstract=3330548