Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.
109028, Москва
Покровский бульвар, 11 корп.S,
каб. S-527
тел: (495) 772-95-99 доб.27503, 27502, 27498
Н.Е. Тихонова, С.В. Мареева, В.А. Аникин и др.
Весь мир, 2022.
Tikhonova N. E., Slobodenyuk E.
Social Sciences. 2022. Vol. 53. No. 2. P. 22-41.
In bk.: Teaching and Research in the Knowledge-Based Society: Historical and Comparative Perspectives. Vol. 23: Teaching and Research in the Knowledge-Based Society. Historical and Comparative Perspectives. Springer, 2022. P. 97-213.
Economics/EC. WP BRP. Высшая школа экономики, 2022. No. 253.
Аннотация доклада:
" In this study we test how the level of school financial resources and relative teacher wages affect educational outcomes. Russia provides a good opportunity for testing this relationship due to its high regional heterogeneity. We use two measures of educational outcomes at different levels of the school system. We find no significant effect of the school financing level. However, the level of relative teacher wages has significant positive effect on both test scores. This result is robust to instrumenting relative teacher wages with regional minimum wage levels. We also provide some evidence on the possible channels of this effect ".
Текст по теме доклада: https://ssrn.com/abstract=3330548