• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

109028, Москва,
Покровский бульвар 11, Администрация департамента: офисы S1029, S1030; тел: +7(495) 772-95-90 *27172, 27173, 27174                                                                                 
 

Руководство
Департамент теоретической экономики: Руководитель департамента Тарасов Александр Игоревич

PhD, Университет Штата Пенсильвания

Департамент теоретической экономики: Заместитель руководителя департамента Серегина Светлана Федоровна
Департамент теоретической экономики: Менеджер Мальбахова Диса Анзоровна
Департамент теоретической экономики: старший администратор Ибрагимбейли Зулихан Хаджи Муратовна
Департамент теоретической экономики: старший администратор Байбузенко Наталья Николаевна
Департамент теоретической экономики: Администратор Юдина Марина Валентиновна
Глава в книге
Валовой внутренний продукт и экономический рост

Бондаренко К. А., Стародубцева М. Ф., Куприянов А. и др.

В кн.: Макроэкономика. Практикум странового анализа. М.: НИЦ Инфра-М, 2025. Гл. 2. С. 105-195.

Препринт
Methodology of Classical Political Economy:Interpretation from 19th Century Russia

Galeev A.

Economics/EC. WP BRP. Высшая школа экономики, 2024. No. 270/EC/2024.

Публикация Александра Тарасова в Journal of Urban Economics

Поздравляем руководителя и доцента департамента теоретической экономики, Александра Тарасова, с публикацией в международном реферируемом журнале (Q1) Journal of Urban Economics, статьи "Trade and the spatial distribution of transport infrastructure"

Публикация Александра Тарасова в Journal of Urban Economics

Аннотация: The distribution of transport infrastructure across space is the outcome of deliberate government planning that reflects a desire to unlock the welfare gains from regional economic integration. Yet, despite being one of the oldest government activities, the economic forces shaping the endogenous emergence of infrastructure have not been rigorously studied. This paper provides a stylized analytical framework of open economies in which planners decide non-cooperatively on transport infrastructure investments across continuous space. Allowing for  intra- and international trade, the resulting equilibrium investment schedule features underinvestment that turns out particularly severe in border regions and that is amplified by the presence of discrete border costs. In European data, the mechanism explains about 21% of the border effect identified in a conventionally specified gravity regression.

Полный текст статьи доступен по ссылке: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S009411902200050X?via%3Dihub