• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

109028, Москва,
Покровский бульвар 11, Администрация департамента: офисы S1029, S1030; тел: +7(495) 772-95-90 *27172, 27173, 27174                                                                                 
 

Руководство
Департамент теоретической экономики: Руководитель департамента Тарасов Александр Игоревич

PhD, Университет Штата Пенсильвания

Департамент теоретической экономики: Заместитель руководителя департамента Серегина Светлана Федоровна
Департамент теоретической экономики: Менеджер Мальбахова Диса Анзоровна
Департамент теоретической экономики: старший администратор Ибрагимбейли Зулихан Хаджи Муратовна
Департамент теоретической экономики: старший администратор Байбузенко Наталья Николаевна
Департамент теоретической экономики: Администратор Юдина Марина Валентиновна
Статья
Workshop 2A report: Public transport governance via contracting, collaboration, and hybrid organisational arrangements

Dementiev Andrei, Alexandersson G.

Research in Transportation Economics. 2024. Vol. 103. P. 101394.

Глава в книге
Hayek et l’ordre monétaire international : idées et projets des années 1930 et 1940

Nenovsky N., Faudot A.

In bk.: Regards croisés sur Hayek Droit, philosophie, économie. P.: Editions Matériologiques, 2024. P. 125-155.

Препринт
The optimal design of elimination tournaments with a superstar

Tabashnikova D., Sandomirskaia M.

Economics. EC. Высшая школа экономики, 2023. No. 263.

Публикация Александра Тарасова в Journal of Urban Economics

Поздравляем руководителя и доцента департамента теоретической экономики, Александра Тарасова, с публикацией в международном реферируемом журнале (Q1) Journal of Urban Economics, статьи "Trade and the spatial distribution of transport infrastructure"

Публикация Александра Тарасова в Journal of Urban Economics

Аннотация: The distribution of transport infrastructure across space is the outcome of deliberate government planning that reflects a desire to unlock the welfare gains from regional economic integration. Yet, despite being one of the oldest government activities, the economic forces shaping the endogenous emergence of infrastructure have not been rigorously studied. This paper provides a stylized analytical framework of open economies in which planners decide non-cooperatively on transport infrastructure investments across continuous space. Allowing for  intra- and international trade, the resulting equilibrium investment schedule features underinvestment that turns out particularly severe in border regions and that is amplified by the presence of discrete border costs. In European data, the mechanism explains about 21% of the border effect identified in a conventionally specified gravity regression.

Полный текст статьи доступен по ссылке: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S009411902200050X?via%3Dihub