• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

109028, Москва,
Покровский бульвар 11, Администрация департамента: офисы S1029, S1030; тел: +7(495) 772-95-90 *27172, 27173, 27174                                                                                 
 

Руководство
Департамент теоретической экономики: Руководитель департамента Тарасов Александр Игоревич

PhD, Университет Штата Пенсильвания

Департамент теоретической экономики: Заместитель руководителя департамента Серегина Светлана Федоровна
Департамент теоретической экономики: Менеджер Мальбахова Диса Анзоровна
Департамент теоретической экономики: старший администратор Ибрагимбейли Зулихан Хаджи Муратовна
Департамент теоретической экономики: старший администратор Байбузенко Наталья Николаевна
Департамент теоретической экономики: Администратор Юдина Марина Валентиновна
Статья
Debates, Plans and Interventions to Overcome the 1931 Banking Crisis in Romania and Bulgaria

Nenovsky N., Torre D.

Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte. 2022. Vol. 63. No. 2. P. 495-525.

Глава в книге
Маржиналистская революция: сто пятьдесят лет спустя

Макашева Н. А.

В кн.: Экономическая теория до и после маржиналистской революции: Сборник материалов III Октябрьской международной научной конференции по проблемам теоретической экономики, 20-21 октября 2021 г.. Алетейя, 2022. С. 8-46.

Препринт
Welfare Convergence In Transition Economies
В печати

Dmitriy Veselov, Matkovskaya V.

Economics/EC. WP BRP. Высшая школа экономики, 2022. No. 254.

Публикация Александра Тарасова в The Scandinavian Journal of Economics

Поздравляем Александра Тарасова, руководителя и доцента департамента теоретической экономики, с публикацией статьи "Exporting Costs and Multi-product Shipments" в журнале "The Scandinavian Journal of Economics "

Публикация Александра Тарасова в The Scandinavian Journal of Economics

Аннотация статьи:
In this paper, employing transaction-level data for Russian imports, we explore the role of multi-product shipments in explaining shipping patterns across countries. In our data, an average shipment includes five different products. We document that firms from higher-income countries on average include a larger number of different products into a single shipment and have a larger number of shipments per period with a lower average quantity and value. We then propose a mechanism that reconciles both facts. Specifically, multi-product shipments allow firms to split fixed costs per shipment across many products and, therefore, reduce total shipment costs. As a result, higher-income countries tend to have lower fixed costs per shipment. Finally, we construct a simple partial equilibrium model that enables us to quantify the potential increases in trade volumes and welfare created by the multi-product shipment option.
Публикация доступна по ссылке: http://dx.doi.org/10.1111/sjoe.12479