• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

109028, Москва,
Покровский бульвар 11, Администрация департамента: офисы S1029, S1030; тел: +7(495) 772-95-90 *27172, 27173, 27174                                                                                 
 

Руководство
Департамент теоретической экономики: Руководитель департамента Тарасов Александр Игоревич

PhD, Университет Штата Пенсильвания

Департамент теоретической экономики: Заместитель руководителя департамента Серегина Светлана Федоровна
Департамент теоретической экономики: Менеджер Мальбахова Диса Анзоровна
Департамент теоретической экономики: старший администратор Ибрагимбейли Зулихан Хаджи Муратовна
Департамент теоретической экономики: старший администратор Байбузенко Наталья Николаевна
Департамент теоретической экономики: Администратор Юдина Марина Валентиновна
Статья
Between capitalism and socialism: Tugan-Baranovsky on cooperatives

Melnik D. V., Boianovsky M.

Cambridge Journal of Economics. 2024. Vol. 48. No. 4. P. 589-616.

Глава в книге
Hayek et l’ordre monétaire international : idées et projets des années 1930 et 1940

Nenovsky N., Faudot A.

In bk.: Regards croisés sur Hayek Droit, philosophie, économie. P.: Editions Matériologiques, 2024. P. 125-155.

Препринт
Pricing, Market Power, and Friction in a Finite Market: The Role of Capacities

Шавшин Р. К., Sandomirskaia M.

Economics. EC. Высшая школа экономики, 2024. No. 267.

Публикация Александра Тарасова в The Scandinavian Journal of Economics

Поздравляем Александра Тарасова, руководителя и доцента департамента теоретической экономики, с публикацией статьи "Exporting Costs and Multi-product Shipments" в журнале "The Scandinavian Journal of Economics "

Публикация Александра Тарасова в The Scandinavian Journal of Economics

Аннотация статьи:
In this paper, employing transaction-level data for Russian imports, we explore the role of multi-product shipments in explaining shipping patterns across countries. In our data, an average shipment includes five different products. We document that firms from higher-income countries on average include a larger number of different products into a single shipment and have a larger number of shipments per period with a lower average quantity and value. We then propose a mechanism that reconciles both facts. Specifically, multi-product shipments allow firms to split fixed costs per shipment across many products and, therefore, reduce total shipment costs. As a result, higher-income countries tend to have lower fixed costs per shipment. Finally, we construct a simple partial equilibrium model that enables us to quantify the potential increases in trade volumes and welfare created by the multi-product shipment option.
Публикация доступна по ссылке: http://dx.doi.org/10.1111/sjoe.12479