• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФКН
Контакты

109028, Москва,
Покровский бульвар, дом 11, каб. Т-614
(проезд: м. Тургеневская/Чистые пруды, Китай-город, Курская/Чкаловская)
тел: (495) 628-83-68

почта: fes@hse.ru 

Руководство
Первый заместитель декана Мерзляков Сергей Анатольевич
Заместитель декана по учебной работе Покатович Елена Викторовна
Заместитель декана по научной работе Веселов Дмитрий Александрович
Заместитель декана по международной деятельности Засимова Людмила Сергеевна
Заместитель декана по работе со студентами Бурмистрова Елена Борисовна
Мероприятия
12 августа – 24 августа
проводится онлайн 
Книга
Systemic Financial Risk
В печати

Springer Publishing Company, 2024.

Статья
Patenting for profitability: green energy innovations and firm performance in BRICS countries

Makeeva E. Y., Popov K., Teplova O.

Frontiers in Environmental Science. 2024. Vol. 12. P. 1-14.

Глава в книге
The Living Standards in the USSR During the Interwar Period
В печати

Voskoboynikov I.

In bk.: Oxford Research Encyclopedia of Economics and Finance. Oxford University Press, 2024.

Препринт
Strategizing with AI: Insights from a Beauty Contest Experiment

Dagaev D., Paklina S., Parshakov P.

Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2024

состоялось очередное заседание общемосковского научного семинара "МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ АНАЛИЗА РЕШЕНИЙ В ЭКОНОМИКЕ, БИЗНЕСЕ И ПОЛИТИКЕ".

Dennis Leech, University of Warwick Coventry

Краткая аннотация доклада

     Reform of the voting rules which are at the heart of the governance of the IMF and World Bank (the Bretton Woods Institutions or BWIs) is the concern of this paper. We will confine our analysis to the IMF only because the World Bank uses a voting system that is very similar indeed, and also the IMF is the senior institution, for example, membership of the WB being contingent on membership of the IMF. While there are minor differences in details, for example, the relative voting weights of individual countries differ, as percentages, the We seek to consider the existing rules and proposals for change in terms of three principles that we suggest ought to be fundamental: simplicity, transparency and democratic legitimacy. By simplicity we mean that the rules are easy to understand. The voting system should make sense in terms of the purposes of the BWI and How easy are they to understand? Transparency: Do they mean what they appear to mean? We specifically focus on voting power. Democratic legitimacy: can they be justified in a world of representative democracy? How can we reconcile weighted voting with democracy?

 

  -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Руководители семинара: д.т.н., проф. Алескеров Фуад Тагиевич, д.т.н., проф. Подиновский Владислав Владимирович. 
Соруководитель семинара - д.т.н., проф. Миркин Борис Григорьевич.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------