• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
ФКН
Контакты

109028, Москва,
Покровский бульвар, дом 11, каб. Т-614
(проезд: м. Тургеневская/Чистые пруды, Китай-город, Курская/Чкаловская)
тел: (495) 628-83-68

почта: fes@hse.ru 

Руководство
Первый заместитель декана Мерзляков Сергей Анатольевич
Заместитель декана по учебной работе Покатович Елена Викторовна
Заместитель декана по научной работе Веселов Дмитрий Александрович
Заместитель декана по международной деятельности Засимова Людмила Сергеевна
Заместитель декана по работе со студентами Бурмистрова Елена Борисовна
Мероприятия
12 августа – 24 августа
проводится онлайн 
Книга
Systemic Financial Risk
В печати

Springer Publishing Company, 2024.

Глава в книге
The Living Standards in the USSR During the Interwar Period
В печати

Voskoboynikov I.

In bk.: Oxford Research Encyclopedia of Economics and Finance. Oxford University Press, 2024.

Препринт
Strategizing with AI: Insights from a Beauty Contest Experiment

Dagaev D., Paklina S., Parshakov P.

Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2024

Международный научный семинар ФЭН с участием профессора Мортена Равн, Университетский колледж Лондона, Великобритания

12+
Мероприятие завершено

21 октября в 13:40  на Покровском бульваре 11 в рамках серии международных научных семинаров Факультета экономических наук состоится выступление профессора Мортена Равн, Университетский колледж Лондона, с темой доклада

(S)Cars and the Great Recession

Аннотация:

In this paper we consider how car purchases behaviour changes at the onset and during a recession. In particular, by using the rich information available in the Consumer Expenditure Survey, we look both at the number of individuals buying a car, and at the size of the car they buy. We show that the behaviour during the great recession of 2008-2010 is remarkably different from previous recessions. We interpret the evidence through the prism of a life cycle model where individuals receive idiosyncratic uninsurable income as well as aggregate income shocks and stochastic borrowing constraints. Households allocate their resources between cars and non durable consumption. Cars are large and costly to transact but can be financed through car loans. This implies an (S,s) type of durables adjustment. We show that, because of their salience and the transaction costs, cars are particularly sensitive to changes in the perception of future expected in come and its variability. We show that persistent common income shocks explain the consumption data better than changes in borrowing constraints and idiosyncratic income shocks.                                                                           

Место проведения мероприятия:  Покровский бульвар 11, ком. T510

Рабочий язык мероприятия:  английский

Для прохода внешних участников на территорию факультета необходимо заказать пропуск, написав   Мальбаховой Дисе,   dmalbakhova@hse.ru