Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.
109028, Москва,
Покровский бульвар, дом 11, каб. Т-614
(проезд: м. Тургеневская/Чистые пруды, Китай-город, Курская/Чкаловская)
тел: (495) 628-83-68
почта: fes@hse.ru
Кузык М. Г., Симачев Ю. В., Федюнина А. А. и др.
Российский журнал менеджмента. 2024. Т. 21. № 4. С. 481-513.
In bk.: Oxford Research Encyclopedia of Economics and Finance. Oxford University Press, 2024.
Dagaev D., Paklina S., Parshakov P.
Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2024
21 октября в 13:40 на Покровском бульваре 11 в рамках серии международных научных семинаров Факультета экономических наук состоится выступление профессора Мортена Равн, Университетский колледж Лондона, с темой доклада:
(S)Cars and the Great Recession
Аннотация:
In this paper we consider how car purchases behaviour changes at the onset and during a recession. In particular, by using the rich information available in the Consumer Expenditure Survey, we look both at the number of individuals buying a car, and at the size of the car they buy. We show that the behaviour during the great recession of 2008-2010 is remarkably different from previous recessions. We interpret the evidence through the prism of a life cycle model where individuals receive idiosyncratic uninsurable income as well as aggregate income shocks and stochastic borrowing constraints. Households allocate their resources between cars and non durable consumption. Cars are large and costly to transact but can be financed through car loans. This implies an (S,s) type of durables adjustment. We show that, because of their salience and the transaction costs, cars are particularly sensitive to changes in the perception of future expected in come and its variability. We show that persistent common income shocks explain the consumption data better than changes in borrowing constraints and idiosyncratic income shocks.
Место проведения мероприятия: Покровский бульвар 11, ком. T510
Рабочий язык мероприятия: английский
Для прохода внешних участников на территорию факультета необходимо заказать пропуск, написав Мальбаховой Дисе, dmalbakhova@hse.ru